09 April 2016

2016 ~ Misc...

Assalamualaikum readers.

It has been 1 quarter..hahaha. I'm currently taking another step to my dream. From the scratch. I started a bit late, but it's ok. I'm just going to do my best, as always. I'm learning and everyday has been fun.

Life is getting better and happier. It has become easier to smile and no more unnecessary worries and burden. But yea, I know, this is just the beginning. I'm not sure what's waiting ahead.

It does really took a while to fully get away from PI1M's matters. Until now, i'm still getting phone calls and messages from the users and agencies. Ignored some, but some of it needed to be entertained. Of course it's no more my obligation, but it's my responsibility. Now that the new staffs has all been hired, i'm sure things will get better.

It'll become more challenging from now on. I'll just do my best, wherever I am and in whatever I'm doing. Coz that's all I can do. Doing my best. I don't have any talent after all.

**************************************

Tidak seperti kebiasaannya, malam ini Qaisara masuk ke bilik seawal 8:30 malam lalu berbaring di atas katilnya sambil merenung ke siling. Berfikir tentang perbualannya dengan Balqis siang tadi.



"Lutfi tu ikhlas. Dia terus jumpa parent ko, bukan main2 tu Q." tutur Balqis sambil memandang ke tasik.

"Tau. Hmmm.." Qaisara mengeluh. Keliru. Tapi dia perlu memberi jawapan esok.

"Wafdan?" Tanya Balqis, mengerti akan kekeliruan yang bermain di minda Qaisara. "Dah istikharah?" Sambungnya lagi.

"Tak dapat. Cuti." Jawabnya ringkas.

Mengeluh. Mata dipejam. Seketika kemudian telefon bimbitnya berbunyi.
2 messages from 1 Whatsapp.
Shu.

Aplikasi whatsapp dibuka.

Assalamualaikum Nadia.

Boleh saya call?

Berfikir sejenak.

Boleh.
Balasnya.

Qaisara bangun sambil duduk bersila di atas katil menunggu panggilan dari Lutfi.

Allah knows by Zain Bikha berlagu di telefon bimbitnya. Qaisara menjawab panggilan tersebut. Hatinya sedikit berdebar.

"Hello, assalamualaikum."
"Waalaikumsalam w.b.t. Apa khabar. Tengah buat apa tu?" Tanya Lutfi di hujung talian.
And you're now asking.  Bisik hati Qaisara.
"Berfikir." Jawab Qaisara ringkas.
"Erk. Sori tau Nadia."
"Tak perlu minta maaf Shu. Awak x buat salah. Tapi..." Ayatnya terhenti.
"Awak perlu lebih masa untuk berfikir?" Sampuk Lutfi, tahu apa yang Qaisara ingin perkatakan.
"Emm. Maaf yea. Saya betul2 keliru."
"Xpa. U can take all the time u need."
Diam.

Perbualan bersahut sepi.

"Nadia." Lutfi memanggil lembut.
"Aaa..ya.." jawab Qaisara.
"Awak boleh jujur. Tak perlu fikir tentang nak jaga hati saya. Yang penting awak jujur dengan diri awak. Think about yourself. Saya sedia terima apapun jawapan dari awak." Ujar Shu.
"InsyaAllah, Shu. Thanks."
"Sama-sama. Thanks sudi bercakap dengan saya."
"Sama2."
"Assalamualaikum."
"Waalaikumsalam."

Qaisara kembali berbaring.


"Tapi kan Q, 1st time tengok ko camni." Balqis beralih kedudukan, berpusing dan bersandar di jambatan. Qaisara masih merenung ke tasik.

"Selalunya, rilek2 je ko reject." Sambung Balqis sambil tersenyum.

"Sebab cara dia Qis. I've no good reason to reject him." Jelas Qaisara.

"So, u have your answer then." Ujar Balqis sambil menepuk bahu Qaisara.

The answer, huh. Keluh Qaisara.
Mata beralih memandang ke kalendar yang bergantung di dinding. Tanda bintang pada tarikh esok ditenungnya seketika. Malam esok akan berlangsung reunion di dewan sekolah.

'Reunion esok boleh la ko confirmkan perasaan ko kat Wafdan.'

Mata dipejam. Cuba untuk dilelapkan.