Pages

27 November 2011

Nilai Agama

Apakah yang paling berharga dalam hidup anda??







'ISLAM'.







Jelaskan..


Kali pertama saya merasa ketenangan pada minda saya adalah pada saat saya mengetahui tujuan hidup saya.


Kali pertama saya merasakan ketenteraman pada hati saya adalah pada ketika saya mulai mempelajari islam dengan hati, mengenali Sang Pencipta, dan menyelami diri saya sendiri.


Dan di saat saya mengenali tujuan hidup saya di tanah persinggahan ini, itulah kali pertama saya mendapat motivasi yang cukup tinggi untuk meneruskan perjuangan saya dalam urusan dunia tanpa meninggalkan urusan akhirat yang menjadi keutamaan.


Indahnya rasa saat iman yang secebis itu menembusi hati yang sekian lama sepi dari pengisian jiwa. Hebatnya rasa takutkan Allah di setiap helaan nafas pada setiap langkah di dunia..






Moga diberi kekuatan untuk terus istiqamah~




No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas pandangan dan kritikan anda. :-)