Pages

03 December 2013

Misc 3: Shu's Returns

"Mat, Stylissimo!" Jerit Shu.

Stylissimo DJ Illegal mulai bergema di ruang legar pavilion kampung itu. Shu bergerak dengan aksi Moonwalk ke tengah bulatan sambil diiringi sorak dan tepukan tangan The Bored  B-Boys, 3B (Read as triple B). Gerak tari diteruskan dengan Arm Wave lalu berpeluk tubuh. Ikut irama muzik, Shu mulai bergerak seperti robot, kemudian rebah ke depan lalu memulakan gerak rancak mengikut muzik yang mulai rancak dengan Baby Spin, Jackhammers, Floating Gremlin Spin lalu bangun dengan Up Rocking. Muzik masih bergema. Remaja-remaja kampung lain semakin ramai memeriahkan lagi suasana.

"Lutfi, nah." Pian membaling botol air mineral kepadanya.
"Thanks." Air diteguk lalu dibaling semula ke arah pian.

Shu meneruskan breakdance nya dengan menongkatkan badannya dengan kedua belah tangan, sebelah tangan diangkat lantas melakukan Hands Hop sebanyak 3 kali diteruskan dengan Air Flares. Muzik hampir tamat. Shu lantas melakukan Floor Rocking dan menamatkan breakdance nya sekali lagi dengan Up Rocking. Muzik dan persembahannya yang tamat disambut dengan tepukan gemuruh remaja-remaja kampung yang menonton sejak tadi. Shu bergerak ke tepi lalu duduk di lantai sambil menyandarkan diri ke dinding.

Pian dan Mat bergerak ke arahnya. 
"Gila kau hari ni. Apasal? Over agrresive semacam ku tengok." Tegur pian sambil menghulurkan air.
"Saja...once in a while." Jawabnya sambil tersenyum. Mereka bertiga terus duduk di tepi sungai berborak sehingga senja, seperti kebiasaannya.

Itu kali terakhir dia lepak dengan kawan-kawan baiknya itu. Kali terakhir dia menghayati suasana matahari terbenam dari pavillion kampungnya itu. Mungkin juga kali terakhir dia breakdancing. Muhamad Lutfi a.k.a Shu Bin Lim Abdullah will take a break from breakdancing, huh? Sorry, guys.. Bisik hatinya sambil memandang kedua rakannya yang berada di kiri dan kanannya. 

Qaisara Nadia...Let's meet up soon..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas pandangan dan kritikan anda. :-)