Pages

22 March 2012

-ve

Aku dah tak macam dulu. Aku sendiri perasan, tapi bila orang lain cakap camtu baru terkesan. Dah tak berapa pandai nak bergaul dan berkomunikasi dengan orang lain.  Bila fikir yang aku tengah cari sesuatu, apa sebenarnya yang ku nak cari? Kegembiraan semata-mata? Kalaupun ya, bukanka kegembiraan tu takkan dirasa kalau terus-terusan sendirian...arrgghh..i don't understand anymore… 

Kenapa nak being bothered sangat dengan benda ni? Biarlah tak hepi pun, asalkan terus berbuat kebaikan… Tapi betul jugak kata member ku sorang ni, kalau life dah tak rasa hepi, sampai buat kebaikan pun tak terasa nikmatnya.. This is a big problem.. Life suram..langit cerah pun nampak kelabu…

Aku nak bersama diorang, tapi rasa sangat tak layak. Ada requirement ke sampai aku fikir camtu? Bukanka, asalkan nak,terus layak? Kenapa ya aku fikir camtu? Tapi betulla..segan kot dengan diorang..tengok diorang pun aku jadi pressure. Mgkin sebab  aku rasa tak dapat meet diorg punya level kot..otak masih gila2, kadang2 gatal jugak nak enjoy cam zaman dulu.,tapi tak buat, takut pula...sekurang-kurangnya garisan pengantara masa sekarang dengan masa dulu masih kukuh tak terputus...itu kira ok ke? Hai hati..,kenapala camni..

"Are you happy now?"

No,I'm not

"Yes, of course, alhamdulillah."

Plastik, hipokrit..bila nak jujur dengan diri?

Kalau ex-lecturer aku tu tak tanya, agaknya aku terfikir ke tak ya?

Aku nak rasa nikmat hijrah...Aku nak rasa tengok langit cerah dengan hati yang turut cerah...aku nak rasa nikmat ukhuwah seperti yang disebut-sebut dulu...aku nak, seriously, tapi kenapa aku camni..kalau nak, mulakan langkah!

Duhai hati.., kau ni sekeras batu ke mutiara? Kalau mutiara atleast ada sinarnya, ada nilainya..,keras2 pun bermakna..


-monolog jiwa? hati? minda? otak yang putus fius kot...just kidding..-

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas pandangan dan kritikan anda. :-)