Pages

10 February 2012

orientation week

I hate this event the most..

Kalau dikira-kira, aku dah lalui orientation week ni sebanyak 3 kali. Masuk form 1, masuk kolej matikulasi dan universiti. Orientasi fakulti aku skipped, sbb fed up dengan word orientasi. Masa masuk form 1 dulu aku xla benci, tapi xla suka juga. Since aku terlatih untuk jadi budak yang baik dan tak boleh nakal2, aku x alami masalah masa orientasi. Aku bangun pagi bersiap sejam sebelum aktiviti mula. Malam2 xkira ngantuk cmna sklipun aku akan berusaha membesarkan mataku,pura2 masih berenergi.

Tapi masalahnya bila masuk matrik dan universiti. Aku betul2 tak paham, sebab minggu orientasinya sama macam masa form 1. Macam tak kasi orang jadi mature sikit, nak terus jadi budak2. Cheers, kutip signature senior, dan bermain. Not even a slight different. Bila aku ingat2 balik, aku xkutip signature...even masa form 1. Kalau ada pun sebab temankan kawan. Sebab aku xtau knp perlu buat camtu. Best ka bila bebudak kejar minta signature? Pastu bagi task, suruh menari la, nyanyi la, buat gaya pelik2la..seronok? Bila diingat balik, tu la antara sebab aku jadi anti-MPP dan PRS masa sekolah dulu...menyalahgunakan kuasa untuk mempermainkan bebudak yang xtau apa2, and enjoy it..though they know the juniors didn't happy at all, doing all those crap.

Jadi, masa orientasi di matrik dan uni, aku ternanti-nanti akn hero yang bakal mempersoalkan kenapa aktiviti2 yang dijalankan xrelevan, x bermanfaat, dan pelik2...tapi hampeh, xpernah ada yang bangun. Since there's something wrong dgn sistem dalam badan ku, adala masa dan ketikanya aku rasa nak mengamuk dengan senior2 sebab suruh kami habiskan masa dengan benda2 yang xberfaedah, sdgkn masa tu kami boleh rehat or buat benda2 lain yang jauh lebih bermanfaat...seriously...

Akhir sekali...

Orientasi hanya akan betul2 relevan jika pemimpinnya benar2 seorang pemimpin...

3 comments:

  1. ehe.

    teringat orentasi KML. waktu pertama kali pertemuan kita. oh :)

    even u hate it the most, but still, i miss u.

    (actually, kami dilarang senyum ngan budak2 junior. suh buat muka garang sket supaya budak2 x main2. and that is why, akak pun jadi jadi plastik seplastiknya,.)

    ^_^

    ReplyDelete
  2. ila tau tu, sbb pnh gak trlibat dgn orientasi ms sklh dulu..

    orientasi matrik plg truk..sbb ila xsmpt mkn..klu nk bratur, ila akn lmbt p aktiviti..n lps tu anaemia ila mkin truk...

    ila trfikir, knp nk ikut arhn yg xpsti ttg kerelevanan n rasionalnya..bknnya bdk2 lg..huhu..

    i miss u too..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha. entahlah kenapa. akak pun masa tuh malas mau komplen, sebab bahagian makanan, selalu jugak akak kena marah kalau akak hidang tak bagus lah. x cukuplah..hmm..menyampah pun ada, walhal islam itu kasih sayang. hmm.. and im great its over masa tuh. haha.

      ^^

      Delete

Terima Kasih atas pandangan dan kritikan anda. :-)