Pages

13 November 2013

Reminiscing..

I am currently on a verge of fall..I guess..

So, for a few days now, i remind myself of the good environment, the memories that can give me strength to return..reminiscing, might be a good words.

The Best Encounter

Menumpang tinggal di rumah dua orang kakak ni. Kakak2 kerja, jadi, siang hari, aku duk sendiri-sendiri di rumah tu. Jadi, setiap pagi sebelum sorang kakak ni berangkat ke tempat kerja, dia bagi aku bahan untuk dibaca. "Baca dengan hati." Katanya. Aku tak paham lagi masa tu. Apa maksudnya baca dengan hati. Bahan tu pasal sejarah kegemilangan dan kejatuhan islam. Baru separuh muka surat, aku dah ngantuk. Dah macam-macam gaya duk sorang2 di rumah tu. Baring atas lantai kaki atas kerusi. Meniarap atas sofa, sambil dagu tergantung disudut sofa baca buku yang letaknya di atas lantai. Tak berani nak kacau barang-barang di rumah tu. Jadi siangnya aku buat filem "Aku dan buku". Sebab kakak suruh abiskan, aku main redah baca je, paham ke tak tu aku x kira. Malamnya lepas isya' kakak keluarkan marker dan kertas mahjong beberapa keping. Buat personal lesson pasal bahan yang aku baca siang tadi. Kesian kkk kena terang berabisan gara-gara aku tak baca betul2. Jam 10 malam aku dah ngantuk. Tu waktu tidurku paling lewat. Kakak tanya dah mengantuk ke, ingatkan dia nk suruh aku masuk tidur, dia bangun buat milo nak buat aku segar sikit. Ni betul2 kelas prep malam. Patutnya aku tido je siang tadi. Kata hati yg terbawa dek mata yang sepet menahan lelap. Jadi kami borak-borak...pasal familiku, zaman sekolahku.

Aku cakap aku takut nak balik. Takut famili terkejut dengan perubahanku. Dari tetiba solat 5 waktu, pakai tudung keluar dari rumah, pakai tudung bila sepupu dari sebelah mak datang, tambah lagi, pakai sarung kaki... Ya, masa tu aku takut..nak kata famili aku ni menakutkan sangat takla, cuma tak dapat nak imagine reaksi dan penerimaan diorang terhadap perubahanku. Jadi pastu kkk bagi la kata-kata semangat, yakinkan aku yang apa yg aku buat betul, dan aku kena teguh. 4 hari yang seterusnya, aku baca bahan-bahan lain pula. Dalam kereta, di rumah, setiap saat setiap minit penuh dengan pengisian. 

That's the best 5 days I ever had in my life.. It doesn't matter who she is, what matter the most is what i get and learn. He change me through her, and now, i waste everything just because of a very small issue. I blamed other people... I regret it, and I'm reflecting...

Will I be accepted if I want to return? I'm striving... And I'll always be striving for that...

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas pandangan dan kritikan anda. :-)