Pages

02 October 2016

My bestfriend is getting MARRIED!

Assalamualaikum.

Hello everyone, again.

My bestfriend is getting married! I was shocked for a second there, when she broke the news. 

To Herniza,

Barakallah. Tahniah. Moga dipermudahkan segala urusan. All the best!

Let's reminiscing a bit.

Kalau tak silap, 1st time kita jumpa masa gotong-royong surau KML. Jujurnya la, actually masa tu I was kinda forced to be there by one of the alumni. Aku tak rasa aku patut berada di situ…dengan ramai stranger nya. Ko org pertama menyapa aku. U're that kind. Then, kita berkenalan la. Kita banyak bercerita, sampai la kita dapat tau kita ada masalah kesihatan yang sama. Jadi lebih rapat pula. Then, ko decide nak berenti matrik dan pindah masuk poli. Sedih gila kot. Tapi aku sokong ja keputusanmu. Walaupun berat rasa hati. Menangis aku tau x...teruk juga aku menangis masa tu. Di surau hari last ko di KML aku buat cool ja...sampai ada yang cakap aku ni xda perasaan. Ada yang cakap, "sampai hati ila.."..yala, mungkin sebab diorg selalu nampak kita sama2. 

Because of u, aku kenal and kamceng juga la dengan si Eqa, pengganti tempat mu utk AJK surau tu. Ko suruh aku tolong2 dia.

Aku ingat juga satu hari tu kita ditegur sebab nakal di surau. Tapi x ingat dah apa kita buat masa tu. Selain tu, ada ni sorg muslimah yg aku admire. Siap minta bergambar lagi dengan dia. Hahaha…apa tu..a kind of muslimah that I can never be like? Haha…apa khabar agaknya Si Hazar tu. (Hazar, kalo kmu terjumpa entry ni, maaf tau, ni bukan mengumpat. Memang dulu saya admire kamu…)

Masa aku stay KK dengan Kak Lin, aku ajak kak Lin jumpa ko. Pastu tak tau nak cakap pasal apa. Kekok sebab lama tak jumpa. Macam kena ice-breaking balik. Tu kan last kita jumpa. Huu~. Pastu selalu juga la contact. Cuma x lama lepas tu kita lost contact. Lama juga lost contact, aku cari ko di FB. Then contact balik. Aku ja kan yang mencari...Ni tup2 aku wasap ko, ko bagitau yang ko nak kawen dah. 

Aku tak pasti lagi sama da aku dapat hadir majlismu. InsyaAllah aku usahakan. Aku takda di sampingmu masa ko hadapi saat sukar dulu. Aku harap di hari bahagiamu, aku dapatla hadir. Aku hanya merancang, Allah juga yang menentukan.

I'm really happy for u.

Oh yea..

Kepada Encik Suami Herniza, thank you. Please take good care of her. Yoroshiku ne~

Aku? No rush. Still enjoy being single.

Aku tak ramai kawan...bukanla antisocial..it's just that I  can hardly open myself to other people. Di KML, selain kwn 1 sekolah & roomate ku yg nakal dan lucu tu, aku cuma rapat dengan herniza & Eqa. Although diorg ajak lepak dengan yang lain, aku xdpt nak open myself to them. Bukan memilih kawan, tp it's a psychological matter. So, i'm really thankful for ever meet her. Thank you very much for being friends with me even though I am lacking too much.



No comments:

Post a Comment

Terima Kasih atas pandangan dan kritikan anda. :-)